14 Ekim 2014 Salı

Neden Mobil Pazarlama?

Günümüzde değişen teknolojiye paralel olarak pazarlama stratejileri de gelişmektedir. İhtiyaçlar çeşitlendikçe firmalar farklı arayışlar içerisine girmişlerdir. Profesyonel sosyal medya uzmanları ile en iyi hizmeti en az maliyetle, doğru kanallarla ve etkin bir şekilde hizmeti sunmak şirketlerin en önemli politikası olmuştur günümüzde.
Hem mobil sosyal medya uygulamalarının artması hem de mobil pazarlamaya verilen önemin artması mobil medyaya verilen önemin artmasına neden olmuştur. Mobil pazarlamanın arttığı bu dönemde şirketler mobil pazarlama kampanyalarına ağırlık vermektedir. Bu şirketler için ihtiyaç değil artık bir zorunluluk haline gelmiştir.
Günümüzde artık daha az uğraş ile daha hızlı işlem tercih edilmektedir. Anlatılmak istenen 140 karaktere sığdırılabilmesi ya da tek bir tuşla alışveriş yapılmak istenmesi. Yemekte, konserde, sinemada, trafikte her ortamda internet hayatımızın içinde. Hatta sabah kalktığımızda ilk kontrol ettiğimiz akıllı telefonlarımız. Durum böyle olunca da şirketler mobil pazarlamaya önem vermeye başlamışlardır. Müşteriye ulaşmak isteniyorsa mobil pazarlamaya önem vermek gerekmektedir.




Mobil pazarlamada dikkat edilmesi gerekenler:
-Mobil mecralarda sunulacak olan kampanyaların her cihaz ile uyumlu olmasına dikkat edilmesi gerekmektedir.
-Ulaşabileceğiniz müşteri potansiyelini belirlemeniz gerekmektedir. Bu hedef kitleye yönelik yapılan her tutumu ölçmek gerekiyor.
-Mobil kullanıcılara özel kampanya ve promosyonlar düzenleyerek mobil kullanıcı kitlenizi arttırmanız gerekmektedir.
-Mobil uygulamalarda daha kısıtlı görseller olduğu için mesajların açık ve net olması gerekmektedir.
-Herk mobil kullanıcının hızı yüksek olmayabilir bu nedenden dolayı mobil içeriklerin boyutlarının büyük olmaması gerekmektedir.
-Paylaşmak istediğiniz mesajı günler öncesinde değil de 2-3 saat öncesinde gönderin.
-Mesajların iletim saat, tarih ve günlerine dikkat edilmesi gerekmektedir. Tatil ve özel günlere ve saatin geç olmamasına özen gösterin.
-İzin alınmadan hiçbir paylaşımın yapılmaması gerekir.
-Link aracılığıyla yapılan paylaşımlarda iletilen sayfanın mobil uyumlu olmasına dikkat edelim.
-Yazım kurallarına dikkat edelim. Mesela tüm iletiyi küçük harflerde yazmayalım.
-İletilen mesajlarda müşteriyle birebir ilişki ortamı yaratın. Müşteriye ismiyle hitap edin. Müşteri kendini özel hissetsin.
-Kendinizi ve markanızı tanıtmanız gerekir.
-Her müşteri grubuna aynı mesaj içeriğini göndermeyin. Müşterinin kullanım alışkanlılarını biliyorsak onun ihtiyaç ve isteklerine yönelik mesaj gönderin.
-Mobil reklam mesajları kısa, açık ve etki yaratıcı olmalıdır.
-Çok fazla görsel içerik kullanarak mesajın boyutunu büyütmeyin.
-Görsel reklamlarda QR kod kullanın.
-Mobil pazarlama yaparken müşteriyi rahatsız etmeden ve izni ile müşterinin farklı bilgilerine ulaşabilirsiniz. Mail adresi alınabilir bu şekilde de mail aracılığıyla farklı kampanya içerikleri bilgilendirilebilir.
-Müşterilerle sosyalleşin. Yani farklı sosyal medya kanallarından da müşteri ile iletişim kurmaya çalışın.

-Müşterilere mesaj gönderimi yapmadan önce test etmeniz gerekmektedir.

1 yorum: