25 Ekim 2014 Cumartesi

İnternet Reklamcılığı Ve Çeşitleri

Değişen ve gelişen teknoloji birçok sektörde de köklü değişiklikler yaşanmasına sebep olmuştur. Artık internet çağındayız, modern çağ. Teknolojinin yükselen ivme kazanmasıyla birlikte internet kullanıcı oranlarında ciddi artışlar olmuştur ve bu kullanıcılar gün içinde vakitlerinin birçoğunu sosyal mecralarda geçirmektedirler. Durum böyle olunca da sektörler geleneksel yöntemleri bir kenara bırakarak dijital yöntemlere yönelmişlerdir.
Reklamcılık anlayışı da dijitalleşmiştir. Gazete, televizyon, radyo gibi klasik mecralar tamamıyla terkedilmiş değil tabiki reklam sektöründe ama internet reklamcılığının hem kolay ölçülebilir olması hem de daha düşük maliyetle daha fazla kitlelere ulaşması internet reklamcılığının tercih edilmesine sebep olmuştur. Peki internet reklamcılığı nedir?
İnternet reklamcılığı, ürün ve hizmetlerin  hedef kitleye direkt olarak iletildiği, etkin bir şekilde tanıtımların yapıldığı, kolay ölçülebilen, düşük maliyetli, diğer mecralara oranla daha etkili reklamcılık türüdür. İnternet reklamcılığı da kendi içinde çeşitlere ayrılmaktadır.



İnternet Reklam Çeşitleri
Banner Reklamları (Pankart ve afiş reklamları)
Zenginleştirilmiş Reklamlar
İçerik Sponsorluklar
Elektronik Posta Reklamları
Fırlayan Kutu Reklamları (Pop-up)
Video Reklamları
Tartışma Sitelerine Ve Haber Gruplarına Sponsor Olmak
Arama Motoru Reklamları
Akıllı Linkler
Sosyal Medya Reklamları

Banner Reklamları (Pankart ve afiş reklamları): Sık ziyaret edilen sitelere şerit ya da bant şeklinde yerleştirilen ve reklam veren siteye bağlantı sağlayan pankart veya afiş şeklinde olan mesajlardır. Siteye giriş yapan kullanıcı banner reklamını tıklayarak siteye ulaşmaktadır. Banner reklamları 3 çeşittir. Durağan, animasyonlu ve interaktif bannerlar. Banner reklamının başarılı olabilmesi için reklam oluşturulurken mesajlar kısa olmalı, dikkat çeken sözcükler, resimler ve renkler kullanılmalı, reklam küçük boyutta olmalı ve belirli sürelerde yenilenmelidir.

Zenginleştirilmiş Reklamlar: Banner reklamlarının biraz daha geliştirilmiş halidir. Zenginleştirilmiş reklamlar animasyonlar, hareketli içerik    ,etkileşimli uygulamalar ve özel efektler içermektedir. Bu reklam çeşidinde video ve seste kullanılmaktadır. Kullanıcı reklam üzerine geldiğinde reklamın tamamı gözükmekte, ses ya da video devreye girmektedir.

Arama Motoru Reklamları: En etkin reklam çeşididir. Birçok kullanıcı artık ihtiyacı olan şeylere arama motorları sayesinde ulaşmaktadır. Arama motorlarında yapılan reklamların etkisi daha fazladır. İnternet reklamlarında firmaların en çok bütçe ayırdığı ve önem verdiği reklam çeşididir. Örneğin arama motorlarında yemek tarifi ile ilgili arama yapan internet kullanıcısının ekranında restoranların, online yemek sitelerinin, cafelerin, yemek tarifi kitaplarının, yiyecek görsellerinin bulunduğu sitelerin reklamlarının olması hem kullanıcının ihtiyacını karşılayacak hem de bu alanda hizmet veren kuruluşlar için potansiyel müşteri kazanımı olacaktır.


İçerik Sponsorluklar: İçerik sponsorluklarında reklam veren marka ya da kuruluşun kendi markası, hizmeti ya da ürünü hakkında içerik hazırlayarak farklı bir kuruluşun sitesinde yayınlanmasını sağlamasıdır. Bu sadece dijital pazarlamada değil geleneksel pazarlama teknikleri içerisinde de kullanılmaktaydı.

Elektronik Posta Reklamları: Elektronik posta reklamlarında şirketlerin veri tabanında daha öncesinde kullanıcı bilgileri yeralmaktadır. Kullanıcı isim, soyisim, iletişim bilgileri, demografik bilgileri vs. Bu bilgiler dikkate alınarak reklamın gönderileceği kitle belirlenerek oluşturulan reklam mail olarak gönderilmektedir. Kişi bilgileri daha öncesinde bilindiği için bu reklam çeşidi daha çok kişiye özel olabilmektedir.

Fırlayan Kutu Reklamları (Pop-up): İnternet sitelerinde dolaşırken ekranda çıkan reklam kutucuğudur. Genellikle gezinmek istenen sitede görünümü engellediği için kullanıcılar tarafından reklam tıklanmadan kapatılmaktadır. Pop-up reklam çeşidinin çok etkili olduğu söylenemez.

Video Reklamları: Video reklamları video başlamadan önce veya video yayındayken yapılan reklamlardır. Bir video izlemeye başlanmadan önce reklam yazısı görseli ya da kısa video şeklinde kısa bir reklam paylaşımı yapılır. Birçoğumuz bu reklam çeşidiyle çok sık karşılaşmaktayız. Reklamın bir kısmı izlenmeden video başlamamaktadır ama birçoğumuz reklamı kapat sekmesi çıktığında reklamı kapatıyoruz. Bazı video reklamları da videoyu izlerken ekranın alt kısmında resim ya da kısa yazı şeklinde yayınlanmaktadır bu şekilde kullanıcının video izlemesine engel bir durum oluşturulmamış oluyor.

Sosyal Medya Reklamları: Sosyal medyanın etkisinin gittikçe arttığı bu dönemde sosyal medya reklamları internet reklamcılığında en çok tercih edilen grubun içinde yer almaktadır. Birçok internet kullanıcısının en az bir sosyal medya kanalında üyeliği bulunmaktadır ve zamanlarının birçoğu internette ve bu sosyal kanallarda geçirmektedirler. Hal böyle olunca bu sosyal kanallar farklı sektörlere de hizmet vermeye başlamıştır. Bunlardan bir tanesi de marka ve kuruluşların çok fazla tercih ettiği sosyal medya reklamlarıdır. Sosyal kanallara üye olan kişilerin bir çoğu gerçek bilgilerini kullandıkları için hedef kitlenin belirlenmesi daha kolay olacaktır. Hedef kitle belirlendiği içinde reklam direkt olarak birinci kişiye ulaştırılacaktır. Örneğin reklamını yapacağımız ürün veya hizmet bayanları ya da 18-25 yaş grubuna iletilmek isteniyorsa reklam seçeneğimizden birtanesi sosyal medya reklamcılığı olabilir.



Tartışma Sitelerine Ve Haber Gruplarına Sponsor Olmak: Bu çeşit reklam yöntemi maddi olarak külfetli olmasına rağmen etkili bir reklam çeşididir. Reklam veren kuruluş ya da kişiler haftalık veya aylık olarak sponsor olabilmektedirler. Bu reklam çeşidinin dezavantajı kaç kişiye reklamın ulaştığı belirlenmesine rağmen kaç kişinin bu reklamları okuduğu tespit edilememektedir.


Akıllı Linkler: Web sitelerinde yayınlanan yazı içinde bulunan bazı kelimelere link verilerek reklam oluşturulabilmektedir. Link verilmek istenen kelime koyu renkle ya da farklı fontla belirtilerek bu kelimeye verilen linkte kelime üzerine gelindiğinde reklam içeren görsel ya da yazı pop-up şeklinde kullanıcı tarafından görüntülenir.




Türkiye'de sosyal medya uzmanı ile ilgili makaleme buradan ulaşabilirsiniz.

4 yorum:

  1. teşekkürler

    www.yuklex.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  2. Reklam sektöründe günlerin bile artık bir önemi kalmadı, her şey çok hızlı değişiyor ve farklılaşıyor.
    Yine de hala güncelliğini koruyan bir çok konuya parmak basmışınız. Teşekkür ederim.
    www.promosyonarabul.com

    YanıtlaSil
  3. Hi

    TThere are polls every day that are sure to get the most points, But it's not easy to get points and competitions are always close, but you can stay ahead of us by buying votes. buy telegram vote as cheap price

    YanıtlaSil
  4. Promote Your Telegram Channel or groups in Telegram by increasing members

    buy telegram members


    Promote Your Telegram View

    buy telegram view


    Promote Your Telegram Fake Members in Adby

    buy fake members


    Promote Your Telegram Real Members in Adby

    buy real members


    Promote Your Telegram Likes

    buy telegram vote

    YanıtlaSil